Prošli su dani kada bi ljudi otkucali ceo URL veb sajta da bi mu pristupili. Danas skoro sve aktivnosti surfovanja vebom počinju od pretraživača. Stoga, ako veb sajt mora da poveća svoj saobraćaj, on mora da se dobro snađe u SERP-ovima koje generiše pretraživač, a to je moguće samo optimizacijom veb stranice za to. To je ono o čemu se radi u SEO praksi.
Black hat vs White hat SEO
Međutim, ovde je važno napomenuti da nisu sve prakse optimizacije etičke i dozvoljene. Google redovno ažurira svoje smernice za vebmastere kako bi se uverio da se uzdrže od upotrebe neetičkih tehnika optimizacije koje su često poznate kao „black hat SEO“. Od pravljenja veza preko plaćanja drugima ili slanja neželjene pošte u odeljcima komentara do okretanja sadržaja i unosa ključnih reči, mnoge SEO taktike crnog šešira mogu za sada da poboljšaju rangiranje veb lokacije. Međutim, rangiranje postignuto kroz crni šešir SEO nije dugotrajno.
Nasuprot tome, imate i white hat SEO tehnike. Ove tehnike u suštini stvaraju jednake uslove za sve veb stranice da se takmiče za mesto na SERPS-u. White hat SEO ne daje nikakvu nepravednu i nezasluženu prednost jednoj stranici u odnosu na drugu. Takođe, mere white hat SEO-a se prvenstveno fokusiraju na radnje koje menjaju i poboljšavaju veb sajtove za ljudsku publiku, a ne na prevare algoritama pretraživača.
Ako ne želite da vaš veb sajt bude deindeksiran, degradiran i kažnjen od strane Google-a, uvek koristite White hat SEO. Osim što vas štedi od strogih akcija pretraživača, SEO može značajno poboljšati saobraćaj na vašem veb sajtu.
Ukoliko imate problem sa rangiranjem vašeg web sajta, naše SEO usluge vam mogu pomoći da zaobiđete svu konkurenciju pomoću white hat tehnika i ostvarite dugoročne rezultate.
U ovom blogu ćemo razgovarati o nekim merama White hat SEO-a koje mogu povećati vaš saobraćaj višestruko, s obzirom da ih izvršavate na pravi način.
5 White Hat SEO saveta za poboljšani saobraćaj na vebu
1. Razvijte dobar UI/UX
Svaka veb stranica tvrdi da pruža najbolji korisnički interfejs i iskustvo. Ali zapitajte se da li veb sajt zaista ima interaktivni korisnički interfejs i pruža impresivan korisnički doživljaj? Da biste nepristrasno analizirali korisnički interfejs i iskustvo vašeg veb sajta, morate da ga vidite i koristite kao posetilac. Takođe možete zamoliti grupu ljudi da posete vaš sajt i daju povratne informacije o korisničkom interfejsu/UX. Morate pronaći odgovor na ova pitanja.
- Da li vaš veb sajt sadrži svetle šeme boja i da li je to preterano?
- Koliko je sadržaj na stranici čitljiv?
- Da li slike i video na sajtu pomažu u razumevanju brenda/proizvoda/usluge?
- Koliko je lako ili teško navigirati veb-sajtom i dopreti do svog njegovog sadržaja?
- Da li vaša veb sajt odgovara mobilnim uređajima, i ako je odgovor da, koliko je agilan na prenosivim uređajima?
Ako se pozabavite svim pitanjima pokrenutim u odgovorima na ova pitanja, možete značajno poboljšati korisničko sučelje vaše veb stranice. Dobar korisnički interfejs se prevodi u dobar korisnički doživljaj, a to vam na kraju pomaže u poboljšanju vašeg saobraćaja na vebu.
2. Sprovedite odgovarajuće istraživanje ključnih reči i nemojte ih zloupotrebljavati
Korišćenje (zloupotreba) ciljane ključne reči 20 puta u jednom pasusu uopšte neće pomoći vašem SEO rangiranju. Danas, SEO stručnjaci smatraju da bilo koji blok sadržaja od 100 reči ne bi trebalo da sadrži ciljanu ključnu reč više od dva puta. U nekim slučajevima, čak i gustina ključnih reči manja od 1% se smatra boljom jer pomaže da se zadrži vrednost i kontekst sadržaja.
Ukratko, potrebno je da koristite ciljane ključne reči prilično pažljivo. Stoga, izvršite detaljno istraživanje i izaberite samo jednu ili dve ključne reči koje su najrelevantnije za vaše poslovanje umesto da dostavite celu listu. Zatim koristite ove ključne reči u fraznim konstrukcijama u svom sadržaju tamo gde se takođe uklapaju u kontekst. Na ovaj način možete zadržati kvalitet svog sadržaja za posetioce.
Ne morate da brinete o tome kako će Google pokupiti vaš sadržaj za date ključne reči. Ako je relevantno za te ključne reči, Google će ga rangirati više čak i ako više puta ne koristite tačnu ključnu reč.
3. Kreirajte legitiman Link Juice
Baš kao što preporuke donose više potencijalnih kupaca preduzeću, povratne veze dovode više posetilaca na sajt. Međutim, morate da kreirate te povratne veze, a da nikome ne plaćate ili ih stavljate u odeljke za komentare na različitim platformama. Da biste dobili legitimne veze, morate da razvijete vredan sadržaj na koji bilo koji drugi veb sajt može dobrovoljno da poveže na svojim stranicama kako bi posetiocima pružio bolje iskustvo. Takođe, dobar radni odnos sa svojim kolegama pomaže vam u stvaranju originalnih veza na vašem sajtu.
Pravljenje linkova je definitvno jedna od SEO tehnika koja donosi najviše rezultata. Pročitajte koje su to još SEO prakse koje trebate primeniti u 2022. godini.
4. Kontinuirano kreiranje i kuriranje sadržaja
Legitimne prakse se često ne odnose na prečice, a SEO se ne razlikuje. Ako želite da budete u toku sa dobrim SEO praksama, morate biti marljivi u kreiranju i kuriranju sadržaja. Stagnirajuća veb stranica bez ažuriranja ili sa malim brojem ažuriranja na kraju gubi promet. Redovnim ažuriranjem sadržaja možete uspostaviti dinamički sistem dodavanja vrednosti za svojsajt koji obezbeđuje da se broj posetilaca samo povećava.
5. Pojednostavite svoje HTML oznake
Ova poslednja SEO mera o kojoj ćemo ovde razgovarati više se odnosi na algoritme pretraživača, a manje na posetioce. Algoritmi pretraživača „čitaju“ veb stranicu preko njenih HTML oznaka ili mikropodataka. Šema, entitet koji je priznat od strane Google-a, vodi vas u poboljšanju kvaliteta postojećih HTML oznaka na vašem veb sajtu u skladu sa kategorijom i nišom u kojoj radite.
Ako ne znate kako da uključite instrukcije šeme u svoje HTML oznake, možete unajmiti SEO stručnjaka.
Dati saveti i celokupan tekst doveo vas je do toga da se fokusirate na sadržaj i korisnički interfejs vašeg sajta kako biste ga legitimno optimizovali za više klikova. Zeus Digital agencija može vam pomoći u primeni ovih White hat SEO tehnika. Naši stručnjaci takođe mogu pomoći vašem preduzeću da osmisli i primeni strategiju za vođenje društvenih mreža, prilagođena vašim potencijalnim klijentima.