zeus pattern

Kompletan vodič za oglašavanje podkasta

Kako da identifikujete najbolji podkast za oglašavanje vašeg brenda

Praćenje + merenje učinka oglasa

Kako kupiti podcast oglase

Kuvanje, odlazak na posao, praćenje e-pošte — mnogi od nas pokušavaju da ove svakodnevne zadatke učine podnošljivijim. A sve veći broj ljudi, to čini uz slušanjem podkasta.

Podkast oglas je veoma angažovan plaćen medijski medij za isporuku poruka o brendu. Slušaoci imaju tendenciju da se drže svake reči, što znači da su angažovani i da slušaju i vaše oglašavanje.

Iako neki trgovci mogu biti zabrinuti zbog nedostatka kontrole poruka, imati pouzdani izvor koji daje oduševljene komentare o vašem brendu, proizvodu ili usluzi može biti efikasan način za oglašavanje. I demografski gledano, broj slušalaca podkasta raste.

Postoji raznovrstan spektar slušalaca podcasta, od tvrdoglavih do pridošlica, bez znakova usporavanja. Nielson je 2020. godine izjavio da ukupna publika podcasta raste po složenoj prosečnoj stopi rasta od 20%.

Umesto da budu niša ciljna publika, verovatno je da vaši glavni kupci konzumiraju audio ili čak video podcaste. A ako još nisu, verovatno će uskoro. Delimo naše znanje o podkast oglašavanju i najbolje prakse za najefikasniji povraćaj ulaganja i konverzije klijenata.

Kako da identifikujete najbolji podkast za oglašavanje vašeg brenda

Postavite ključna pitanja, uključujući sledeće:

  • Da li su moj brend, proizvod ili usluga usklađeni sa ovim specifičnim podcastom?
  • Da li je kampanji potreban širok domet makro publike na dobro poznatom podkastu?
  • Ili je za moje poslovne ciljeve bolje da dosegnem nišu grupu sa mikro-influencerima i domaćinima podkasta?

Pronađite pravog domaćina podkasta

Vrhunske platforme kao što su SoundCloud ili Spotify omogućavaju vam da vidite brojeve pregleda koje pruža platforma da biste potvrdili uspeh podkasta. Provera najboljeg podkasta za vaš brend zahteva dublje istraživanje od samo metrike visokog nivoa.

I pronađite odgovore da biste bili sigurni da će se dobro uklopiti.

Direktan kontakt: Obratite se direktno domaćinima podkasta da biste utvrdili da li bi njihovi ključni pokazatelji uspeha i ciljevi odgovarali vašoj kampanji.

Prisustvo društvenih mreža: Proverite broj pratilaca i stope angažovanja na stranicama društvenih medija podcasta. To je odličan pokazatelj da se potvrdi da imaju legitimnu publiku.

Verodostojna mreža za oglašavanje: Platforme kao što su Midroll, Advertisecast, PodcastOne i Authentic nude oglašivačima pristup stotinama emisija i domaćina sa željenom ciljnom publikom i direktno povezuju oglašivače sa domaćinima podkasta.

Šta treba da znate o podkast reklamnim skriptama

Prosečan slušalac podkasta može da vam kaže; Podcast oglasi ne zvuče kao vaša tipična radio reklama – to je jedan od razloga zašto su tako uspešni. Mnogi domaćini podcasta ne čitaju oglase doslovno. Umesto toga, oni dodaju kopiju oglasa u svoj monolog u trenutku. Kada dajete kopiju oglasa, koja poruka mora biti konkretna i doslovna — i nazovite je. Vaša skripta treba da odredi ključne poruke iz kojih domaćini mogu da izvuku dok rade kroz vašu skriptu na licu mesta. Ovaj ad-hoc pristup održava slušaoce angažovanim i oni će se pridržavati svake reči domaćina, uključujući i kada govore o vašem brendu.

Postoje tri tipa podcast oglasa sa sledećim trajanjem i brojem reči:

  1. Oglas pre reprodukcije: 20 sekundi + maksimalno 70 reči
  2. Oglas u toku reprodukcije: 60 sekundi + maksimalno 170-200 reči
  3. Oglas posle reprodukcije: 15 sekundi + maksimalno 50 reči

Jednostavni saveti za podkast skripte

  • Neka kopija bude laka za čitanje i jednostavna.
  • Neka rečenice budu kratke i slatke.
  • Testirajte vreme čitanjem naglas.
  • Zamolite nekog drugog da ga pročita i naglas.
  • Obezbedite vodič za izgovor i fonetski pravopis po potrebi.

Kako formatirati svoju podcast skriptu

Slično drugim oglasima, podcast skripte prate propisani obrazac za optimalan uspeh razmene poruka.

Uvod: Započnite sa kukicom, odnosno problemom, predstojećim praznikom, aktuelnim događajem koji vaš proizvod ili brend može da reši ili o njemu razgovara. Zatim dajte kratku pozadinu svog proizvoda ili brenda.

Pregled: Navedite konkretne informacije o različitim karakteristikama i ponudama. Zašto su vaš brend i proizvod najbolje rešenje za vašeg kupca? Na primer, istaknite sve naloge iz prve ruke, preporuke, detalje o cenama, tačke razlikovanja itd. To može pomoći vašem proizvodu da se istakne i proda – posebno ako postoji jedinstvena veza između vašeg brenda ili proizvoda i podkasta na kojem se oglašavate .

Poziv na akciju: Prenesite ga kući sa jasnim pozivom na akciju koji se može primeniti. Generalno, to je URL veb-sajta, kao i sve ponude ili promotivni kodovi ako su primenljivi.

Praćenje + merenje učinka oglasa

Učinak podkasta oglasa se prati kroz prikaze u obliku preuzimanja podkasta. Na primer, ako se vaš oglas prikazivao u epizodi sa 150.000 preuzimanja, smatra se da je oglas ostvario 150.000 prikaza.

Iako platforme ne mogu da garantuju tačan broj slušalaca koji su čuli vaš oglas, istraživači se slažu oko nekih statističkih podataka. A ovi faktori se mogu uzeti u obzir prilikom merenja učinka kampanje. 

Slušaoci koji preuzmu epizodu slušaju najmanje 80-90% sadržaja, bez obzira na dužinu.

U roku od 48 sati od preuzimanja, 73% slušalaca će preslušati celu epizodu.

Postoje indirektni načini za praćenje kampanja, kao što su:

  • Kodovi ponude
  • Prilagođene URL adrese
  • Ankete za odjavu
  • Spominjanja na društvenim mrežama
  • Veb hitovi

Kako kupiti podcast oglase

Oglašivači mogu kupiti podcast oglase na nekoliko načina.

Svaki metod ima prednosti i nedostatke — tako da će najbolja opcija zavisiti od vašeg koncepta oglasa, mešavine medija i poslovnih ciljeva.

Kupovina direktno iz pojedinačnih podkasta

Za oglase koji zahtevaju više planiranja, kao što je sponzorisani sadržaj, plaćeni intervju ili priprema skriptiranih plasmana proizvoda, direktno dopiranje do podkastera je najefikasniji način za postavljanje oglasa. Uspostavljanje lične veze i zajednički rad na razvoju najboljeg oglasa je idealno. U početnoj komunikaciji potvrdite njihov rast i ključne metrike uspeha kako biste garantovali da su sve strane na istoj stranici o povraćaju ulaganja u kampanju.

Kupovina preko društvenih mreža

Mnogi izdavači podkasta su agregirani putem reklamnih mreža i berzi, tako da se kupovina jednog oglasa može koristiti za oglašavanje u mnogim podkastovima. Oglašivači moraju da dostave informacije o oglasu i kupe oglasna mesta u raznim podkastovima.

Na primer, korišćenje reklamne mreže je korisno za pokretanje više oglasa „čitanja domaćina“ u različitim podkastovima. Najbolje mreže za oglašavanje podkasta uključuju Midroll, Advertisecast, PodcastOne i Authentic.

Programska kupovina preko Demand Side Platform

Dok oglašavanje podkasta beleži sporiji programski rast nego na drugim kanalima, ono počinje da raste kako sve više ljudi konzumira sadržaj putem podkasta.

Deman side platform (DSP) omogućava kupcima digitalnih oglasa da upravljaju višestrukim nalozima za razmenu oglasa i podataka u samo jednom interfejsu, uključujući digitalni audio kao što je inventar podcasta. DSP pojednostavljuje kupovinu oglasa uklanjanjem suvišnih pregovora i automatizacijom kupovine prikaza. Uz mogućnost kupovine prikaza na veb lokacijama, mobilnim aplikacijama, podkastovima i digitalnim medijima van kuće, klijenti mogu da čuju kako primaju vaše poruke na platformama i kanalima — u trenucima koji su najvažniji.

Ciljanje ponašanja i preferencija korisnika, DSP može da obezbedi opcije ciljanja na osnovu geolokacije, tipa uređaja, pretraživača, URL adrese domena i kategorije saobraćaja. DSP je sveobuhvatna alatka koja nudi blagovremene izveštaje, uključujući izveštavanje o uticaju oglasa, ograničenju učestalosti prikazivanja oglasa i optimizaciji oglasa u realnom vremenu.

Sa stotinama podcasta unutar industrije, vaša ciljna publika verovatno već sluša jedan od njih. A identifikovanje gde se nalazi vaša ciljna publika i kako je angažovati da deluje je osnova uspešne plaćene medijske strategije.