zeus pattern

TikTok pripovedanje: Kako se izdvojiti iz gomile

TikTok pripovedanje: Kako se izdvojiti iz gomile

Želite da dosegnete više svoje idealne publike na TikTok-u? Pitate se kako ispričati autentičnu priču putem kratkog videa?

U ovom članku ćete saznati kako da iskoristite principe pripovedanja u svom sadržaju.

Zašto trgovci treba da razmotre TikTok

Svi koji su proveli vreme na bilo kojoj platformi društvenih medija, bez obzira da li su počeli da koriste TikTok ili ne, već u izvesnoj meri doživljavaju TikTok. Nije trebalo dugo da drugi društveni kanali usvoje sopstvene verzije kratkih video snimaka—Instagram Reels, YouTube Shorts, Pinterest Idea pins, Facebook Reels. U trenutku kada su ove platforme objavile sopstvene verzije kratkih video zapisa, neki od najbrže rastućih video zapisa na tim platformama bili su ponovni postovi iz TikToka.

trgovci i tiktok

Bez obzira na kojoj platformi se nalazite, verovatno ste barem videli TikTok video. Ako koristite izvornu funkciju kratkog videa te platforme, onda ste već napravili svoje iskustvo slično TikTok-u.

Jedna od statistika koja pomaže TikTok-u da stoji je dugovečnost korisničkih sesija na platformi. Statistički, kada neko otvori TikTok, potroši otprilike 112 minuta na sadržaj. To je 112 minuta pomeranja njihove stranice For You, provera video snimaka na profilima koje su otkrili, gledanja video snimaka poređanih u plejliste i deljenja video snimaka sa svojim prijateljima.

YouTube je jedina druga platforma na kojoj ljudi provode uporedivu količinu vremena uzimajući sadržaj, ali čak i tada, sadržaj koji konzumiraju na YouTube-u je podeljen na dva ili tri video snimka, a ne na mnoštvo video snimaka od 15 do 3 minuta koje doživljavaju na TikTok-u.

Pored toga, TikTok je poznat po ogromnom dometu koji kreatori mogu da dožive. Postoji bezbroj puta kada će marketinški stručnjak ili preduzeće objaviti video, a taj video će se desiti da pogodi i počne da postaje viralan. Pre nego što shvate, taj naizgled nasumični video će potpuno promeniti njihove živote, jednostavno zato što je pogodio pravu publiku u pravo vreme i doveo desetine hiljada novih tragova na profil tog kreatora.

rast prodaje na tiktoku

Ovo nije retka pojava. Ovo nije nešto što se dogodilo jednom ili dvoje ljudi koji su došli sa druge platforme i znali kako da pogode algoritam. Ovo je nešto što se dešavalo stotine puta mesečno otkako je TikTok zaista počeo da raste.

Kada je u pitanju odluka da li ćete koristiti TikTok za reklamiranje vašeg poslovanja, čini se prilično jednostavnim da ako već koristite funkcije i iskusite platformu, onda je samo još jedan kratak korak pre nego što sami uskočite na TikTok. Kada to uparite sa potencijalom za eksplozivni rast i dosegom na TikTok-u, druge platforme ne mogu da se dupliraju, izbor da uđete u TikTok izgleda prilično jasan.

#1: Učinite svoj brend nezaboravnim pričanjem priča na TikTok-u

Pripovedanje priča je uvek bilo važan deo uspeha na TikToku. Ali kako platforma postaje sve popularnija i stvara se više sadržaja, što rezultira većom konkurencijom za ulazak na stranicu Za vas, vaše pripovedanje postaje mnogo važnije. U stvari, pričanje priča poprima potpuno novo značenje kada je u pitanju TikTok danas.

U TikTok-u, pripovedanje uključuje sve, od teksta koji koristite u svom natpisu, preko pozadine za vaše video snimke, do pokreta i reči izraženih u videu. Pripovedanje je iskustvo za gledaoce. Kada se uradi dobro, ti gledaoci će ostati tu.

pricanje prica na tiktoku

Na većini platformi društvenih medija, pripovedanje je važno jer gradi poverenje kod vaše publike i postavlja vaš autoritet. Ovo i dalje važi za TikTok, sa izuzetkom da pričanje priča na TikTok-u čini video nezaboravnim.

Vratite se na tu statistiku koliko minuta ljudi provedu u jednoj sesiji na TikTok-u: 112 minuta. To znači da konzumiraju od 100 do 400 video zapisa za manje od 2 sata. Od svih tih video zapisa, koji će im se izdvojiti? Koje će se setiti sledećeg dana?

Video sa najboljim pripovedanjem je onaj koji nam najviše ostaje u mislima.

I ne samo to, već zato što pripovedanje uključuje celokupno iskustvo gledanja video zapisa, to je takođe ono što vam pomaže da se izdvojite od drugih kreatora u svojoj niši. Novinar koji deli svoje vesti ispod stola, instruktor joge koji radi jogu napolju na drvetu umesto u studiju – ovo su samo dva primera TikTok naloga gde je pripovedanje postalo deo brenda koje im pomaže da se istkaknu.

Na neki način, saveti i proizvodi se mogu naći bilo gde. Ako neko želi da potraži savete za fitnes, može da udari Gugl i da ih potraži. Ako neko želi da pronađe vesti, može da ode na Gugl i potraži vesti. Ali u oba slučaja, isporuka neće biti tako nezaboravna niti kreativna. Kada vidite vesti ili savete koje vam servira algoritam na vašoj stranici Za vas kroz kreativnu priču, oni vam ostanu u pamćenju.

Profesionalni savet: Jedan od načina da saznate kako da se izdvojite u svojoj niši je da pretražite TikTok za svoju industriju. Pogledajte vrhunske video snimke i kreatore koji se pojavljuju u toj pretrazi i analiziraju njihov sadržaj. Zaista istražite zašto je taj sadržaj uspešan i kako taj kreator zadržava svoju publiku. Zatim pogledajte malo dublje o tome kako možete da uradite nešto slično iz drugog ugla. Ovo se vraća na vesti ispod ideje o stolu ili joga studio napolju.

#2: Ispričajte kompletnu priču za 15 sekundi

Postoji nekoliko različitih modela pripovedanja na TikTok-u koje trgovci mogu da pozajme da ispričaju neverovatnu priču i privuku čitaoce od samog početka. Jedna formula podrazumeva:

  • Problem: Privucite publiku izjavom o problemu koja se odnosi na nešto sa čime se bore.
  • Uznemirenost: Kopajte malo dublje u problem nagoveštavajući šta se može ili će se dogoditi ako se rešenje ne pronađe i primeni brzo.
  • Rešenje: Predstavite rešenje koje imate.
  • Ishod: Željeni ishod koji publika želi i koji na kraju može postići kada implementiraju vaše rešenje.

Još jedna veoma popularna formula za pripovedanje uključuje herojevo putovanje, koje se može koristiti da pomogne u seciranju skoro svakog blockbuster filma ikada napravljenog.

ograniceno vreme

Kada se rešite svoje formule, onda svoju priču rastavite na te delove. Ali umesto pasusa, skratićete ga na jednu sažetu rečenicu.

Ranije smo spomenuli da kvalitet videa uključuje celokupno iskustvo koje neko ima dok koristi sadržaj na TikTok-u. To važi i za pripovedanje. Gledaoci mogu da vide da li se vaš govor tela ili izrazi lica poklapaju sa vašim natpisom ili rečima koje izgovarate.

Mnogi vlasnici preduzeća su uhvaćeni pokušavajući da zapamte scenario, a taj scenario obično kaže nešto u stilu „Tako sam uzbuđen da podelim sa vama…“ ili „Tako sam uzbuđen što ću vam reći o…“ Ipak, kada čitajući govor tela, njihovo lice izgleda gotovo dosadno i bez emocija. Ne dolazi do uzbuđenja iz njihovog govora tela. Oni su ukočeni, a ponekad se čak ni ne smeju, a još manje deluju uzbuđeno.

Kao gledaoci, shvatamo to i neusklađenost između poruke koju pokušavate da prenesete i one koju vidimo. To nas sprečava da vam verujemo.

Kvalitet iznad kvantiteta

Jedna stvar koja se promenila na TikToku u poslednjih nekoliko godina je ideja kvaliteta umesto kvantiteta.

kvalitet

Mnogi trgovci će videti tu frazu i pomisliti da to znači kvalitet videa u odnosu na količinu videa, i to je deo toga. Međutim, kvalitet uključuje vrednost sadržaja koji se objavljuje, osvetljenje, priča koja se ispriča, kako se koriste karakteristike ili tekst, natpis i svaki element koji ide u taj video. Svaki komad treba da bude kvalitetan.

Ali to ne znači da količina nije bitna. Dvadeset osrednjih video snimaka neće držati sveću za pet neverovatnih video zapisa. Ali pet neverovatnih video snimaka je mnogo bolje od dva neverovatna videa. Dakle, ako želite da iskoristite TikTok i da rastete, počnite sa pregledom kvaliteta svojih video snimaka, a zatim povećajte količinu.

#3: Napišite efektivan copy za svoj TikTok video

Još jedan aspekt platforme koji se dosta promenio je upotreba copy-a i hashtagova na TikTok-u. Do sada je većina filozofija TikTok-a govorila o važnosti heštegova: oni čine video zapise pretraživim, pomažu TikTok algoritmu da klasifikuje i organizuje video zapise kako bi ih poslužio pravoj populaciji i pomoći će da se proširi domet vašeg videa. U skorije vreme, međutim, značaj hashtagova je znatno opao.

TikTok algoritam je mnogo sofisticiraniji. Može da odredi tačno šta je u videu bez potrebe za heštegovima; stoga je u mogućnosti da prikaže video pravim ljudima. Ako potrošite bilo koje vreme na svoju TikTok analitiku, možete videti gde ljudi nalaze video. Ogromna većina pregleda videa ne dolazi od hashtagova, već sa stranice Za vas koja im se isporučuje putem tog algoritma. Dakle, potreba za hashtagovima je skoro nestala.

7

To znači da 300 znakova dostupnih za upotrebu kao naslov sada može biti strateški važnije da uključi vaše ključne reči i priču.

Mnogi trgovci i brendovi vole da koriste veoma kratke natpise, ponekad samo nekoliko reči, a zatim ih prate gomilom hashtagova za koje se nadaju da će pomoći TikToku da kategoriše svoje video snimke. Mnogo efikasnija metoda bila bi upotreba svih 300 karaktera da se ispriča priča o videu.

Umesto da koristite ključnu reč „srećan“ sa emodžijem, a zatim gomilu hashtagova pasa koji se nadaju da će TikTok to sastaviti, verujte TikTok algoritmu i napišite natpis koji glasi nešto više u stilu „moj pas mi je doneo ovaj poklon danas. Teško je objasniti koliko me je to usrećilo.”

Opet, heštegovi danas nisu toliko potrebni kao što su nekada bili. Ali ključne reči na vašim natpisima mogu ispričati mnogo zanimljiviju priču nego što bi ti hashtagovi ikada mogli.

Na kraju, obratite pažnju na svoje izraze lica, ton glasa, energiju i stanje uma. Svaki utiče na to kako će vaši gledaoci primiti vaš sadržaj. Srećom, postoje neki načini na koje možete pomoći da podstaknete pravo stanje uma za isporuku sadržaja. Možete koristiti muziku, na primer, da izazovete određenu emociju.