zeus pattern

Na ovaj način možete sprečiti nepotrebnu potrošnju budžeta za digitalni marketing

U marketinškom i reklamnom prostoru, 2020. je bila godina transformacije. Ogroman rast u maloprodaji na mreži i e-trgovini koji je donela pandemija naterao je marketinške profesionalce da promene svoje strategije i posvete veći deo svog budžeta digitalnim kanalima. U stvari, 76% profesionalaca u oblasti marketinga planira da poveća potrošnju na onlajn video oglase, dok 70% želi da investira više u priče na društvenim mrežama, a 68% u fidove društvenih medija. Povećani nivoi konkurencije na mreži, međutim, povećavaju rizik od prekomernog trošenja budžeta za oglašavanje. Zbog toga digitalci moraju da preduzmu korake kako bi osigurali da se visoko ciljani oglasi isporučuju putem pravih kanala kako bi smanjili nepotrebne troškove.

ušteda maketing budzeta

Razumevanje problema

U proseku 26% budžeta je potrošeno na neefikasne kanale i strategije, prema svetskom istraživanju marketinga širom sveta u 2018. Za većinu timova za digitalni marketing, koren problema leži u nedostatku uvida koji bi mogao da se primeni kako bi objektivno procenili svoje napore i informisati donošenje odluka. 

Ukoliko imate problema sa neefikasnim marketing kampanjama, naša agencija za digitalni marketing vam može pomoći. Kontaktirajte nas i zakažite besplatnu procenu optimalnog budžeta i predlog najboljih marketinških akivnosti za vaš biznis.

Marketinški stručnjaci retko imaju pristup marži proizvoda ili stopama povraćaja, a trgovci često ne znaju kolika je potrošnja na oglase iza svake stavke. Ovaj nedostatak kontrole i centralne vidljivosti znači da trgovci mogu da vide samo deo slike. Kao rezultat toga, strategija oglašavanja i potrošnja se često zasnivaju na najboljoj proceni iz ograničenih skupova podataka.

Korišćenje podataka o proizvodu

Jedan od načina na koji digitalni trgovci mogu da iskorene nagađanja i poboljšaju efikasnost strategija digitalnog oglašavanja je da koriste svoje podatke o učinku proizvoda za informisanje o planiranju promocije. Sinhronizovanjem podataka o proizvodima sa svih svojih kanala, marketari mogu da otključaju mnoštvo novih uvida kako bi podstakli bolje performanse. Na primer, mogu da identifikuju svoje najprodavanije proizvode na osnovu iznosa prihoda ili transakcija i pojačaju promociju.

Najjednostavniji i najlogičniji način za korišćenje ovih podataka o performansama proizvoda je platforma za marketing proizvoda (PMP). PMP-ovi osnažuju trgovce sa uvidom u performanse pojedinačnih proizvoda preko njihovih kanala. Za razliku od poznatijih platformi podataka o klijentima, koje se fokusiraju na prikupljanje i integraciju podataka na nivou korisnika, platforme za marketing proizvoda se fokusiraju na prikupljanje i integraciju podataka o učinku na nivou proizvoda kao što su marža, generisani prihod, potrošnja na oglase u različitim kanalima ili broj transakcija .

Marketinški stručnjaci mogu čak da koriste prilagođeni izvor za povezivanje poslovnih podataka kao što su nivoi zaliha i prinosi za još naprednije kampanje. Sa ovim podacima o performansama proizvoda na više kanala, trgovci su u mogućnosti da kreiraju veoma dinamične skupove proizvoda zasnovane na njihovim specifičnim ciljevima. PMP stvara jedinstven izvor istine, omogućavajući digitalnim trgovcima da automatizuju, skaliraju i povećaju profitabilnost svojih digitalnih promocija.

PMP takođe povezuje ove integrisane podatke sa alatima za kreiranje kampanje. Dodatni slojevi izvršenja izgrađeni na vrhu uvida (uređivač šablona u stilu Photoshop-a i alatka za pretvaranje slika u video zapise proizvoda) čine primenu dinamičkih oglasa u velikoj meri jednostavnijim i efikasnijim, dok podaci iza tih oglasa pomažu i donose veće prinose.

Održavanje prednosti u odnosu na konkurenciju

Sa propisima koji ograničavaju upotrebu podataka o kupcima, marketari moraju da preduzmu akciju isporukom efikasnijih i ciljanih reklama na pravim kanalima sa pravim proizvodom. Ključ za ovo je korišćenje podataka o proizvodu. Bez toga, trgovci će nastaviti da troše previše na pogrešne proizvode i premalo troše na one sa potencijalom.

Podaci o proizvodima će na kraju transformisati digitalno oglašavanje i promotivno planiranje, omogućavajući digitalcima da ostvare bolji povraćaj ulaganja i efikasnije alociraju dragoceni budžet. Prvi korak ka postizanju ovoga je prikupljanje i upoređivanje podataka o proizvodima sa više kanala radi informisanja o performansama, a najefikasniji način za formiranje ovog jedinstvenog izvora istine je platforma za marketing proizvoda.